مکانیک شکستن شیشهها در The Last of Us Part 2 به طرز شگفتانگیزی پیچیده است

اخیراََ اطلاعات جالبی در مورد مکانیک شکستن شیشهها در The Last of Us 2 منتشر شده که پیچیدگی شگفتانگیز این مکانیک را آشکار میکند.
در جهان سازندگان زیادی وجود ندارند که از نظر کیفیت فنی توانایی رقابت با استودیوی ناتیداگ (Naughty Dog) را داشته باشند. این تیم چه از نظر کیفیت بصری و چه از نظر کیفیت صداگذاری در سطح بسیار بالایی قرار دارند. بازی جدید آنها نیز از کیفیت همیشگی برخوردار بوده و مکانیکهایی را معرفی کرده است که از نظر فنی خودنمایی میکنند. جزئیات جدید منتشر شده نشان میدهد شکستن شیشهها در بازی پیچیدهتر از چیزی است که بسیاری از بازیبازان فکر میکنند.
با توجه به صحبتهای یکی از سازندگان، خرد شدن شیشه به هیچ عنوان پویا نیست اما در دید مخاطب بسیار جذاب و پویا به نظر میرسد و جذابیت آن علتی پیچیده دارد. حقیقت ماجرا مقداری پیچیده و قابل تامل است و با یک مکانیک ساده رو به رو نیستیم. جالب است بدانید تمامی شیشههای بازی از قبل شکستهاند و ناتیداگ از یک حقه استفاده کرده تا به هم متصل دیده شوند. در حقیقت آنها شکافهای بین قطعات مختلف جدا شدهی شیشه را مخفی کردهاند.
نکته جالب دیگر این است که سری فیلمهای جان ویک (John Wick) یک منبع الهام برای طراحی شیشهها در The Last of Us 2 به حساب میآید. طراح صدای بازی، جسا گارسیا (Jessa Garcia)، توضیح داد که آنها از صدای به وجود آمده از شکستن شیشهها و همچنین راه رفتن برروی خرده شیشهها در سری John Wick لذت بردند و تصمیم گرفتند این ویژگی را در بازی اعمال کنند. بر اساس صحبتهای گارسیا، لایهی اضافهی بعدی برای بهتر شدن این مکانیک، نوع روایت داستان بود که تیم قصد دستیابی به آن را داشت. وی در این باره توضیح داد:
طراحی صدا برای شکستن شیشهها فراتر از حالت عادی میرود. جالب است بدانید یک صدای واحد از ابتدا تا انتهای شکستن شیشهها وجود ندارد، به جای آن صدا از “لایههای متفاوت و انواع مختلف” تشکیل شده است.
بر اساس بیانیهی گارسیا، شکستن شیشه در چندین مرحلهی مختلف رخ میدهد و چنین موضوعی باعث میشود چه از نظر صداگذاری و چه از نظر بصری شاهد مکانیکی به شدت پیچیده باشیم. هوش و ذکاوت تیم فنی ناتیداگ دلیلی بر این کیفیت بینظیر است.
وقتی بخش کوچکی از بازی چنین پیچیدگی را شامل میشود فکر کردن به این که سایر قسمتها چگونه طراحی شدهاند بسیار سخت است. اگرچه آنها میتوانستند از یک سیستم بسیار ساده برای شکستن شیشهها استفاده کنند اما تصمیم گرفتند از مکانیک مذکور بهره گیرند چرا که باعث خاص شدن دنیایبازی، تاثیرگذاری بیشتر در روایت و تجربهای منحصر به فرد میشود. حتی برخی از پازلهای بازی شامل شکستن شیشهها میشود که این مکانیک را حیاتیتر میکند.
همین جزئیات باعث میشود The Last of Us 2 در لیست بهترین بازیها با کیفیت فنی خارقالعاده قرار گیرد. اگرچه روایت این عنوان با حاشیههای زیادی رو به رو شد اما کسی نمیتواند دستاوردهای فنی و گرافیکی آن را زیر سوال ببرد. در کنار مکانیک شکستن شیشهها، فیزیک طناب نیز نظر بسیاری از بازیبازان را به خود جلب کرده بود و قبل از این اثر چنین فیزیکی را در آثار گذشته مشاهده نکرده بودیم. هنوز نمیدانیم پروژهی بعدی ناتیداگ در چه ژانری قرار دارد اما مطمئناََ با سختافزار قدرتمند پلیاستیشن ۵ شاهد اثری شگفتانگیز خواهیم بود.
جدیدترین رندر آیفون ۱۶ پرو را در رنگ طلایی ببینید
نقد و بررسی انیمه سینمایی وایولت اورگاردن
۱۰ قهرمان کودک محبوب دنیای انیمه
پاساژ علاءالدین مرکز خرید گوشی یا مرکز کلاهبرداری از مشتریان!