دیجی اطلس : زندگی دیجیتالی

منو بالایی

  • صفحه اصلی
  • درباره دیجی اطلس
  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • استخدام
  • وبلاگ

منو اصلی

  • فناوری
    • موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دوربین
    • کامپیوتر
    • کنسول های بازی
    • اینترنت وشبکه
    • بازی
    • هدست و هدفون
    • پوشیدنی ها
    • خودرو ها
    • اسپیکر و بلندگو
    • سیستم عامل
    • شبکه های اجتماعی
    • گجت ها
    • گجت های بازی
    • لوازم ذخیره سازی
    • هوش مصنوعی
  • نقدوبررسی
    • نقدوبررسی انواع موبایل
    • نقدوبررسی انواع تبلت
    • نقدوبررسی انواع دوربین
    • نقدوبررسی انواع لپ تاپ ها
    • نقدوبررسی انواع لوازم الکترونیک
    • نقدوبررسی انواع کنسول ها
    • نقدوبررسی انواع نمایشگر ها
    • نقدوبررسی انواع لوازم خانگی
    • نقدوبررسی انواع رایانه
    • نقدوبررسی انواع بازی ها
    • نقدوبررسی انواع گجت های هوشمند
    • نقدوبررسی انواع سیستم عامل ها
    • نقدوبررسی انواع حافظه ها
    • نقدوبررسی لوازم جانبی دیجیتال
    • نقدوبررسی انواع فیلم وسریال
    • نقدوبررسی لوازم صوتی و تصویری
    • نقدوبررسی انواع مرورگر ها
    • نقدوبررسی ساعت های هوشمند
    • تمامی نقدوبررسی ها
  • راهنمای خرید
    • راهنمای خرید گوشی موبایل
    • راهنمای خرید تبلت ها
    • راهنمای خرید دوربین ها
    • راهنمای خرید لپ تاپ ها
    • راهنمای خرید کنسول بازی
    • راهنمای خرید لوازم تصویری
    • راهنمای خرید دستگاه های چاپ
    • راهنمای خرید گجت ها
    • راهنمای خرید تجهیزات اینترنت
    • راهنمای خرید بازی های کنسول
    • راهنمای خرید لوازم الکترونیکی
    • راهنمای خرید لوازم خانگی
    • راهنمای خرید لوازم دیجیتال
    • راهنمای خرید لوازم صوتی
    • راهنمای خرید ماشین ها
    • راهنمای خرید نمایشگر ها
    • راهنمای خرید لوازم جانبی کالاهای دیجیتال
    • راهنمای خرید لوازم ورزشی و سلامت
    • راهنمای خرید سایر کالا ها
  • علم و دانش
    • ادبیات و کتاب
    • اقتصاد
    • انرژی
    • حمل و نقل
    • ریاضیات
    • زمین و محیط زیست
    • سبک زندگی
    • سلامت و پزشکی
    • شیمی
    • صنایع نظامی
    • علوم زیستی
    • فرهنگ و هنر
    • فیزیک
    • غذا
    • نجوم
    • هوافضا
    • هوش مصنوعی و رباتیک
  • آموزش ها
    • امنیت در فضای مجازی
    • امنیت و امنیت در وب
    • اپلیکیشن ها
    • اینترنت و وب
    • ایردراپ کسب درآمد اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • عکاسی و ادیت
    • فروشگاه های کلاه بردار
    • فضای مجازی
    • کامپیوتر و ویندوز
    • کسب و کار
    • مدرسه عکاسی موبایل
    • مقالات و مجلات
  • پلتفرم ها
    • اندروید
    • ای او اس
    • ویندوز
    • ایکس باکس
    • پلی استیشن
    • نینتندو
    • رایانه
    • لینوکس
    • وردپرس
    • بلک بری اوس
    • ویندوز موبایل
    • جاوا
    • سیمبین
    • وسایر پلتفرم ها
  • مقالات
    • یادداشت
    • اولین نگاه
    • برداشت اول
    • پیش نمایش
    • تاریخچه
    • روز شمار
    • گزارش
    • مشکلات بازی
    • معرفی بازی
    • نگاهی دیگر
    • ویکی زوم
  • گوناگون
    • جدید ترین اخبار
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • تکنولوژی در ایران
    • اخبار داخلی
    • اخبار خارجی
    • اخبار خوردرو
    • اخبار بازی ، گیمینگ
    • استارت آپ
    • اشخاص و شرکت ها
    • اینترنت اشیاء
    • اینفوگرافی
    • بیوگرافی
    • پیشرفت شخصی
    • تجارت الکترونیک
    • جعبه گشایی
    • جهانگردی
    • ریپورتاژآگهی
    • کالاف دیوتی موبایل
    • فناوری اطلاعات
    • فیلم وسریال
    • مصاحبه
    • مقالات خودرو
    • همگام با پیشروان
  • برند ها
    • اپل
    • سامسونگ
    • هوآوی
    • شیائومی
    • ریلمی
    • موتورولا
    • نوکیا
    • وان پلاس
    • ال جی
    • اچ تی سی
    • اوپو
    • سونی
    • بلک بری
    • اچ پی
    • آمازون
    • آلکاتل
    • آلین ویر
    • ام اس ای
    • ایرانسل
    • ردمی
    • ایسر
    • تی پی لینک
    • بلو
    • توشیبا
    • پنتک
    • دل
    • ریزر
    • زد تی ای
    • مایکروسافت
    • کاترپیلار
    • گوگل
    • لندروور
    • لنوو
    • مارشال
    • همراه اول
    • ایسوس
    • وایو
    • نینتندو
    • آنر
    • وسایر برند ها
  • اختصاسی دیجی اطلس
    • یادداشت سردبیر
    • منتخب سردبیر
    • مقالات تخصصی
    • تبلیغات
    • ریپورتاژآگهی
    • روابط عمومی
    • تماس با ما
    • استخدام
عضويت / ورود

ورود

خوش آمدید! ورود به حساب
گذرواژه‌ی خود را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام

فراموشی رمز

بازگشت به صفحه ورود

ثبت نام

بازگشت به صفحه ورود
  • صفحه اصلی
  • درباره دیجی اطلس
  • تماس با ما
  • تبلیغات
  • استخدام
  • وبلاگ

logo

Header Banner

دیجی اطلس : زندگی دیجیتالی

  • فناوری
    • موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دوربین
    • کامپیوتر
    • کنسول های بازی
    • اینترنت وشبکه
    • بازی
    • هدست و هدفون
    • پوشیدنی ها
    • خودرو ها
    • اسپیکر و بلندگو
    • سیستم عامل
    • شبکه های اجتماعی
    • گجت ها
    • گجت های بازی
    • لوازم ذخیره سازی
    • هوش مصنوعی
  • نقدوبررسی
    • نقدوبررسی انواع موبایل
    • نقدوبررسی انواع تبلت
    • نقدوبررسی انواع دوربین
    • نقدوبررسی انواع لپ تاپ ها
    • نقدوبررسی انواع لوازم الکترونیک
    • نقدوبررسی انواع کنسول ها
    • نقدوبررسی انواع نمایشگر ها
    • نقدوبررسی انواع لوازم خانگی
    • نقدوبررسی انواع رایانه
    • نقدوبررسی انواع بازی ها
    • نقدوبررسی انواع گجت های هوشمند
    • نقدوبررسی انواع سیستم عامل ها
    • نقدوبررسی انواع حافظه ها
    • نقدوبررسی لوازم جانبی دیجیتال
    • نقدوبررسی انواع فیلم وسریال
    • نقدوبررسی لوازم صوتی و تصویری
    • نقدوبررسی انواع مرورگر ها
    • نقدوبررسی ساعت های هوشمند
    • تمامی نقدوبررسی ها
  • راهنمای خرید
    • راهنمای خرید گوشی موبایل
    • راهنمای خرید تبلت ها
    • راهنمای خرید دوربین ها
    • راهنمای خرید لپ تاپ ها
    • راهنمای خرید کنسول بازی
    • راهنمای خرید لوازم تصویری
    • راهنمای خرید دستگاه های چاپ
    • راهنمای خرید گجت ها
    • راهنمای خرید تجهیزات اینترنت
    • راهنمای خرید بازی های کنسول
    • راهنمای خرید لوازم الکترونیکی
    • راهنمای خرید لوازم خانگی
    • راهنمای خرید لوازم دیجیتال
    • راهنمای خرید لوازم صوتی
    • راهنمای خرید ماشین ها
    • راهنمای خرید نمایشگر ها
    • راهنمای خرید لوازم جانبی کالاهای دیجیتال
    • راهنمای خرید لوازم ورزشی و سلامت
    • راهنمای خرید سایر کالا ها
  • علم و دانش
    • ادبیات و کتاب
    • اقتصاد
    • انرژی
    • حمل و نقل
    • ریاضیات
    • زمین و محیط زیست
    • سبک زندگی
    • سلامت و پزشکی
    • شیمی
    • صنایع نظامی
    • علوم زیستی
    • فرهنگ و هنر
    • فیزیک
    • غذا
    • نجوم
    • هوافضا
    • هوش مصنوعی و رباتیک
  • آموزش ها
    • امنیت در فضای مجازی
    • امنیت و امنیت در وب
    • اپلیکیشن ها
    • اینترنت و وب
    • ایردراپ کسب درآمد اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • عکاسی و ادیت
    • فروشگاه های کلاه بردار
    • فضای مجازی
    • کامپیوتر و ویندوز
    • کسب و کار
    • مدرسه عکاسی موبایل
    • مقالات و مجلات
  • پلتفرم ها
    • اندروید
    • ای او اس
    • ویندوز
    • ایکس باکس
    • پلی استیشن
    • نینتندو
    • رایانه
    • لینوکس
    • وردپرس
    • بلک بری اوس
    • ویندوز موبایل
    • جاوا
    • سیمبین
    • وسایر پلتفرم ها
  • مقالات
    • یادداشت
    • اولین نگاه
    • برداشت اول
    • پیش نمایش
    • تاریخچه
    • روز شمار
    • گزارش
    • مشکلات بازی
    • معرفی بازی
    • نگاهی دیگر
    • ویکی زوم
  • گوناگون
    • جدید ترین اخبار
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • تکنولوژی در ایران
    • اخبار داخلی
    • اخبار خارجی
    • اخبار خوردرو
    • اخبار بازی ، گیمینگ
    • استارت آپ
    • اشخاص و شرکت ها
    • اینترنت اشیاء
    • اینفوگرافی
    • بیوگرافی
    • پیشرفت شخصی
    • تجارت الکترونیک
    • جعبه گشایی
    • جهانگردی
    • ریپورتاژآگهی
    • کالاف دیوتی موبایل
    • فناوری اطلاعات
    • فیلم وسریال
    • مصاحبه
    • مقالات خودرو
    • همگام با پیشروان
  • برند ها
    • اپل
    • سامسونگ
    • هوآوی
    • شیائومی
    • ریلمی
    • موتورولا
    • نوکیا
    • وان پلاس
    • ال جی
    • اچ تی سی
    • اوپو
    • سونی
    • بلک بری
    • اچ پی
    • آمازون
    • آلکاتل
    • آلین ویر
    • ام اس ای
    • ایرانسل
    • ردمی
    • ایسر
    • تی پی لینک
    • بلو
    • توشیبا
    • پنتک
    • دل
    • ریزر
    • زد تی ای
    • مایکروسافت
    • کاترپیلار
    • گوگل
    • لندروور
    • لنوو
    • مارشال
    • همراه اول
    • ایسوس
    • وایو
    • نینتندو
    • آنر
    • وسایر برند ها
  • اختصاسی دیجی اطلس
    • نقد و بررسی گوشی ناتینگ فون 2a؛ جذاب و خوش قیمت

      ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
      0
    • نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S25 اولترا؛ در هوشمندترین حالت ممکن

      ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
      0
    • ۳۱ بازی خیره‌کننده از نظر گرافیک در سال ۲۰۲۴ و پس از ...

      ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
      0
    • یک آبی حیرت‌انگیز؛ یک کند و کاش مهیج در سرویس بانکی بلوبانک

      ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
      0
    • معرفی برنامه ویپاد؛ نگاهی به امکانات و قابلیت‌های ترابانک پاسارگاد

      ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
      0
    • گوشی جانبی مرکز کلاهبرداری های اینترنتی ایران

      ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
      0
    • چرا سرعت گوشی کند می‌شود؟ ترفند افزایش سرعت موبایل

      ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
      0
    • آموزش ساخت اپل آیدی به روش های مختلف

      ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
      0
    • نقد و بررسی مشخصات گوشی Nothing phone 1

      ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
      0
    • یادداشت سردبیر
    • منتخب سردبیر
    • مقالات تخصصی
    • تبلیغات
    • ریپورتاژآگهی
    • روابط عمومی
    • تماس با ما
    • استخدام
  • حاشیه نمایشگر گلکسی زد فولد ۷ باریک‌تر از S25 اولترا خواهد بود

  • تراشه اسنپدراگون ۸ الیت ۲ غول هوش مصنوعی خواهد بود

  • نی‌یر اتوماتا و پوچ‌گرایی باطنی

  • ساعت‌های سری گلکسی واچ ۸ دیگر کاملا دایره‌ای نخواهند بود

  • گلکسی S25 FE ممکن است با تراشه مدیاتک راهی بازار شود

نقدوبررسی انواع فیلم وسریال
صفحه اصلی›نقدوبررسی›نقدوبررسی انواع فیلم وسریال›نقد فیلم Nobody Knows I’m Here

نقد فیلم Nobody Knows I’m Here

توسط علی زمانی
۲۳/۰۴/۱۳۹۹
319
0
اشتراک گذاری
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

باری که از گذشته بر دوش مانده است، باید روزی بر زمین گذاشته شود. Nobody Knows I’m Here سبک‌کردن بار گذشته است. با ما و نگاهی به این فیلم همراه باشید.

دنیای رمانتیکِ اطراف همه چیز را در پنچه خود دارد. در چنین دنیای، شکست و شکوفایی شخصی موضوع هزارها هزار فیلم و رمان و محتوای فرهنگی است. ممو (خورخه گارسیا) در فیلم Nobody Knows I’m Here، بازنمایی یک شکست رمانتیک است. رمانتیک‌بودن صرفا به معنای درام عاشقانه داشتن نیست. عناصر رمانتیک، عشق را از این نظر به‌عنوان مشخصه‌ای بارز در بر می‌گیرند که حامل شاخص‌هایی است که فردگرایی و درمرکزقراردادن نیازهای فردی را نمایندگی می‌کند. دنیای رمانتیک چنین دنیایی است. بنا بر این، برای صحبت‌کردن از یک دنیای رمانتیک، نیازی به روبه‌رو بودن با یک فیلم عاشقانه نداریم. دنیای رمانتیک بزرگتر از آن است که همه مرزها و گستره‌اش را ببینیم. باید به جمله ابتدایی بازگردیم: وقتی درون چیزی هستیم، داشتن احساسی خارج از آن غیرممکن می‌شود. پس باید با آگاهی و پذیرش دنیای بیرون‌مان، حق ارزیابی چیزی که برخاسته از آن است را از خودمان دریغ نکنیم.

توجه! در ادامه داستان این فیلم فاش شده است.

ممو  در اتاق‌های خانه‌ای خالی می‌چرخد، آهنگی را می‌خواند و با برداشتن تکه پارچه‌ای از خانه خارج می‌شود. فیگوری بسیار چاق دارد، نفس‌نفس می‌زند و از همین رو، همه حرکاتش با نوعی تقلاکردن ذاتی همراه است. کمترین کار، حتی ساده‌ترین آن‌ها هم، نوعی زحمت مضاعف‌اند. ممو در خانه ای با عموی خود زندگی می‌کند. جایی که همه چیز از دنیای به‌شدت رمانتیک آن بیرون جدا‌ افتاده است. نه گوشی هوشمندی وجود دارد، نه تلویزیونی. هرچه است سَرکردن با گوسفندان، دریاچه، آبشار و طبیعت است و البته یک کار دیگر هم هست: زجرکشیدن.

خورخه گارسیا در برابر آبشار در محل زندگی اش در فیلم کسی از من خبر ندارد

ممو در خانه ای با عموی خود زندگی می‌کند. جایی که همه چیز از دنیای به‌شدت رمانتیک آن بیرون جدا‌ افتاده است

زجرکشیدنی که اساس تمام پلات داستان را نیز تشکیل می‌دهد، حاصل یک محروم‌شدن است. محروم‌شدن از آروزی کودکی. حاصل محروم‌شدن ممو از خوانندگی است. چیزی که زندگی فعلی‌اش را در نقطه مقابل آن قرار داده است (انزوا دربرابر شهرت). ممو در نوجوانی صدایش را با چهره نوجوان خوش‌قیافه‌ای، اصطلاحا، تاخت زده است: آنجلو کاساس (گاستون پالز)، سلبریتی معروفی که کارش دادن روحیه و انگیزه و امید به طرفدران‌اش است؛ کتابی نوشته است به نام مسیر من (Mi Camino) و همه این‌ها را  از جایی به‌دست آورده است که صدای ممو را دزدیده است. شهرتی که اساسش با عملی غیراخلاقی آغاز شده است، حالا در نقش امیددهنده و روحیه‌دهنده ظاهر شده است: یک کنایه به دنیای سلبریتی‌ها؟ شاید. اما مهم‌تر از آن، بهایی است که هردوی‌شان پرداخت کرده‌اند. سرانجام، ممو که دیدن صدای خود روی چهره شخص دیگری را بر نمی‌تابد، از پشت صحنه به جلوی آن می‌رود و به آنجلو حمله می‌کند؛ حمله‌ای که به فلج‌شدن آنجلو می‌انجامد. این لحظه‌ای است که از ممو تصویر یک هیولای وحشی را می‌سازد. کاراکتری که نه فقط باید از صحنه خارج شود، که از روند زندگی رمانتیک نیز، تا مجبور شود آن زندگی را با گوسفند، قایق، دریاچه و آبشار عوض کند و هر از گاهی نیز به سراغ خانه‌های خالی برود تا با برداشتن تکه‌پارچه‌ها، برای خودش لباسی بدوزد. لباسی برای رفتن روی صحنه‌ای خیالی.

شهرتی که اساسش با عملی غیراخلاقی آغاز شده است، حالا در نقش امیددهنده و روحیه‌دهنده ظاهر شده است: یک کنایه به دنیای سلبریتی‌ها

تضادهای دراماتیکی که فیلم براساس آن‌ها پیش می‌رود، قرار است با ما چه کنند؟ می‌توانیم داستان و همه کنایه‌هایش به شرایط جامعه را با بسط بیشتری بررسی کنیم. می‌توانیم بزرگی تنهایی و زجرکشیدن ممو را ارج بنهیم. می‌توانیم به شکوه ایستادن‌اش دربرابر آبشار فکر کنیم و لحظه استفراغش، که قرار است دنیای مزخرف آن بیرون، بیرونی که در طی سال‌ها از آن فاصله گرفته است غی کند، را ستایش کنیم. ترکیب‌بندی‌های دقیق، فضاهای تاریک و سرد و نوسان دایم او میان گذشته وخیالش برای خوانندگی را در فیلم‌نامه به‌عنوان نکته مثبت طرح داستانی فیلم ذکر کنیم. در این گریز‌ها می توانیم به سراغ کات‌های درست، نورپردازی‌های دل‌نشین و شات‌های دو نفره موفق فیلم هم برویم. بیش از آن می‌توانیم به نقش حاشیه صوتی فیلم که رُل مهمی در آن دارد هم اشاره کنیم: جایی که قرار است شحصیت از «نشنیده‌شدن» صدای‌اش در طی سال‌ها زجر بکشد، صدای عناصر طبیعتی که محاصره‌اش کرده‌ است به شکل موفقی تاثیر گذار می‌شوند.

خورخه گارسیا و میلاری لوبوس در برابر دریاچه ایستاده اند. در نمایی از فیلم کسی از من خبر ندارد

صحنه‌های ایستادن ممو دربرابر آبشار، که همچون چیزی وسیع‌تر و بزرگ مقیاس‌تر از تمام اشکال رنج و خوشی‌های او، در برابرش ایستاده است، به همان المانی تبدیل می‌شود که در لحظه‌های خاصی از فیلم‌ها به آن‌ها نیاز داریم. لحظه‌هایی که تمام «ایده» فیلم را، احتمالا به شکلی تصادفی، در خود فشرده کرده‌اند. این لحظه موفق در Nobody Knows I’m Here، همان لحظه‌های ایستادن دربرابر آبشار است، جایی که حد و مرز دلتنگی‌های رمانتیک شخصیت، به مثابه فرد، دربرابر حضور فراگیر طبیعت (آبشار) همچون چیزی بی حد و مرز، چیزی خارج از ذهن ما و ممو و همه رمانتیک‌های زندگی‌مان، حضورش علیه فردگرایی تثبیت‌شده در ما، در فیلم و در جهان است. این لحظه‌های تصادفی در سطحی بزرگتر، از فیلم بیرون می‌زنند و شخصی می‌شوند؛ از طرح داستانی و تمام المان‌های رمزگذاری شده آن توسط فیلم‌ساز که من (مخاطب) باید نقش رمزگشای آن را بازی کنم (مثل تمام کاری که در چند پاراگراف پیشین انجام دادیم) جدا می‌شوند و در جایگاهی عالی‌تر می‌ایستند. پس در نگاهی متفاوت می‌توان تحلیل ساختارگرایانه را به نفع تحلیل مبتنی بر لذت شخصی کنار زد، اما هر فیلمی برای چنین سطحی از لذت، ظرفیت و توانی دارد و در Nobody Knows I’m Here این ظرفیت بسیار محدود است. ورای این، این‌ها چیزی نیستند که به‌راحتی قابل دسته‌بندی و طبقه‌بندی باشد و کار مخاطب و منتقد، هر دو، در به بیان آوردن تجربه‌های انباشته‌شده‌شان، را مشکل می‌کند.

جایی که قرار است شحصیت از «نشنیده‌شدن» صدای‌اش در طی سال‌ها زجر بکشد، صدای عناصر طبیعتی که محاصره‌اش کرده‌ است به شکل موفقی تاثیر گذار می‌شوند

در بازگشت به تحلیل ساختارگرایانه محبوب‌مان (!) می‌توانیم از این هم فراتر برویم، و به پدر ممو را در چنین تحلیلی به عنصر سرمایه‌داری و آفات آن ربط بدهیم. کسی که فرزندش را با پول معاوضه کرده و از مسیر آن اعبتار شخصی کسب کرده است. عنصر نفرت‌انگیزی که حالا بعد از سال‌ها، هم‌چنان، مغرورانه ممو را متهم می‌کند که او (ممو) در حال نابود کردنش است. این همان اتفاقی است که در برنامه تلویزیونی هم می‌افتد. آنجلو از موضعی بالاتر، دربرابر دوربین از ممو عذار خواهی می‌کند، اما ممو انتقام واقعی‌اش را در زمانی‌که دوربین خاموش است می‌گیرد (خوانندگی‌اش): هر اندازه آنجلو یک عنصر منتسب به سرمایه‌داری است که وجودش با دوربین معنا می‌شود (دوربینی که همچون عنصری ویران‌گر و مخوف در اینسرت‌ها به نمایش کشیده می‌شود یا درحال جاسوسی از ممو و زندگی اوست)، ممو در جایی بیرون از آن معنا می‌یاید (دوربین موبایلی که او بلد نیست با آن کار کند و همان دوربین قرار است پای او را به صحنه انتقام بکشاند). از این زاویه، دوربین، آنجلو و پدر ممو در سمت سرمایه‌داری می ایستند و ممو و عمویش در سمت دیگر. عمویی که برای ممو شرح نقاشی رنه ماگریت می‌خواند و مشخصا زندگی به کل با برادرش متفاوت است. سوررئال بودن ماگریت شاید همان چیزی است که در نیای ممو و عموی‌اش در جریان است. جایی که آن‌ ها از دنیای سرمایه‌داری جدا افتاده‌اند. هر چند دنیای رمانتیک سینمایی داستان بزرگتر از آن است که چنین اشاره‌هایی بخواهد در آن فرصت بروز و ظهور کافی پیدا کند.

خورخه گارسیا در میان اتاقش در تنهایی در نمایی از فیلم کسی از من خبر ندارد

هر اندازه آنجلو یک عنصر منتسب به سرمایه‌داری است که وجودش با دوربین معنا می‌شود، ممو در جایی بیرون از آن معنا می‌یاید

می‌توانیم به رمزگشایی از المان‌های فیلم ادامه دهیم و همه تلاش‌مان را به کار بگیریم تا طرح داستانی را جوری بازنمایی کنیم که شخصیت ممو را ترحم‌انگیز ندانیم. می‌توانیم همه ویژگی‌های چسب‌شده به او را جوری در نظر آوریم که تلاش فیلم‌نامه‌نویس برای ساختن چیزی که ترحم‌انگیز بودن را در ته فهرست ویژگی‌های شخصیتی ممو قرار دهد، توجیه نماییم. اما چقدر در این تلاش موفق خواهیم بود؟ آن چه من را از فیلم جدا می‌کند، حساب بیش از اندازه فیلم‌ساز روی توان خودش در خرید ترحم مخاطب با نشان‌دادن فیگور «چاق نفس‌نفس‌زنان»‌ی است که هنوز از چنگ فانتزی‌های هویت جنسی‌اش نیز خلاص نشده است. بله، در طرح داستانی، این فانتزی جایی تمام می‌شود که ممو با کت و شلوار روی صحنه ظاهر می‌شود، آنجلو را وادار به اعتراف می‌کند و در میان‌پرده برنامه تلویزیونی، پس از سال‌ها با صدای خودش ظاهر می‌شود: کت و شلوارپوش و با اعتماد به نفس. صحنه موفقی است. نه‌تنها بر فانتزی نوجوانی‌اش فایق آمده است (پوشیدن کت و شلوار را با طرح لباس زنانه ای که از پارچه‌ها درست کرده بود مقایسه کنید)، که این موفقیت را در زمانی‌که مردم او را نمی‌بینند به‌دست می آورد: کنایه‌ای موفق به فاجعه ای که از اساس تلویزیون و سلبریتی ها، و در یک کلام، سرمایه‌داری، عامل اش‌اند.

اما ورای این، همه‌ این‌ها همان چیزی نیستد که فیلم را در جایی نگه می‌دارد که نتوانیم آن را کمی بیشتر دوست داشته باشیم؟ چاقی و تنهایی و عذاب سرکردن در طبیعت تاریکِ دل‌گیر و بارانی و تمایل عجیب دختر ریز نقش، مارتا (میلاری لوبوس) که شیفته لاک‌زدن ممو هم می‌شود، همه این‌ها عنصرهای امتحان پس‌داده و البته از نفس افتاده‌ای هستند که جز تضاد و ترحم چیزی دیگری عایدمان نمی‌کنند و البته کار چندانی هم برای نجات کامل فیلم صورت نمی‌دهند. رابطه ممو و مارتا چیزی بیش از یک رابطه با تضاد ظاهری عجیب‌اش نیست و در بهترین کارکرد، از همان تصویری پایانی که مارتا آن را درکنار ممو به نمایش می‌گذارد فراتر نمی‌رود. پایان‌بندی فیلم همان‌طور که گفته شد، موفق است و این چیزی است که جلوی فیلم را از سقوط کامل به ورطه یک فیلم احتمالا بد می‌گیرد و آن را در سطح متوسط‌اش نگه می‌دارد. با این حساب شاید باید این نکته را خیلی بیشتر جدی بگیریم که بیستْ‌دقیقه‌های پایانیِ خوب  واقعا می‌توانند هفتاددقیقه‌ْهای ابتدایی‌شان را نجات دهند.

خورخه گارسیا در برابر دریاچه و قایقی که با آن به سمت دیگر آن می رود در نمایی از فیلم کسی از من خبر ندارد

حالا شاید این تحلیل و نگاه کمی بیش از اندازه شخصی و سلیقه‌ای شده است، اما واقعا Nobody Knows I’m Here، در حلقه‌ای گرفتار می‌شود که می‌توانیم همان هزاران هزار فیلم‌ها و محتوای رمان‌های رمانتیک را در آن قرار دهیم. اشتباه نکنیم، قرار نیست از حلقه رمانتیک‌ها بیرون برویم، آن هم زمانی‌که خودمان در میان چنین دنیایی زندگی می‌کنیم. در دنیایی که همه چیز، بدون آن‌که قادر به تغییرش باشیم، بسیار شخصی شده‌اند و مسئله هم قضاوت ارزشی درستی یا نادرستی آن نیست، مسئله انتخاب‌های ما است. انتخاب‌هایی که یک سر آن در دنیای سینما، به دوست‌داشتن یا نداشتن و ارج‌نهادن یا کنارزدن برخی فیلم‌ها می‌انجامد. با همه این حرف‌ها Nobody Knows I’m Here، فیلمی با دغدغه‌های قابل احترام است که در صف متوسط‌هایِ خوب باقی می‌ماند.

[تعداد: ۰   میانگین:  ۰/۵]
مطلب قبلی

بهترین بازی های اندروید – ۶۰ بازی ...

مطلب بعدی

تاریخ انتشار بازی Assassin’s Creed Valhalla فاش ...

0
اشتراک
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
علی زمانی

علی زمانی

دیجی‌اطلس یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در دیجی‌ اطلس دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با دیجی‌اطلس فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

مطالب مرتبط درباره نویسنده

  • نقدوبررسی انواع فیلم وسریال

    نگاهی به فیلم Punch-Drunk Love | در باتلاق اضطراب

    ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
    توسط علی زمانی
  • نقدوبررسی انواع فیلم وسریال

    نقد فیلم به سوی ستارگان: سفر برد پیت به فضای پهناور درونی و بیرونی

    ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
    توسط علی زمانی
  • نقدوبررسی انواع فیلم وسریال

    نقد فیلم Land

    ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
    توسط علی زمانی
  • نقدوبررسی انواع فیلم وسریال

    نقد فصل اول و دوم سریال The Boys | هجویه‌ای بر ابرقهرمانان

    ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
    توسط علی زمانی
  • نقدوبررسینقدوبررسی انواع فیلم وسریال

    نقد فیلم Those Who Wish Me Dead | آنجلینا جولی در وسترنی شهری

    ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
    توسط علی زمانی
  • نقدوبررسی انواع فیلم وسریال

    نقد و بررسی فیلم Five Feet Apart ؛ داستان، بازیگران

    ۲۳/۰۴/۱۳۹۹
    توسط علی زمانی

پاسخ دادن لغو پاسخ

دیدن این موارد را به شما توصیه می کنیم:

  • اخبار فناوریسامسونگموبایل

    گلکسی نوت ۲۰ را در رنگ‌های جدید قرمز، آبی و صورتی ببینید

  • اخبار بازی ، گیمینگبازی

    مروری بر فهرست اچیومنت‌های بازی Spellbreak

  • اخبار بازی ، گیمینگبازی

    به‌روزرسان جدید بازی Call of Duty: Black Ops Cold War مشکلات Nuketown را رفع می‌کند

  • اخبار فناوریموبایل

    آیا کاربران ایرانی توان خرید گوشی های ۵G را خواهند داشت؟

  • اخبار فناوریسامسونگموبایل

    سامسونگ از گوشی گلکسی زد فلیپ رونمایی کرد

تبلیغات

هاست

تبلیغات

  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • حاشیه نمایشگر گلکسی زد فولد ۷ باریک‌تر از S25 اولترا خواهد بود

    توسط علی زمانی
    ۲۳/۰۲/۱۴۰۴
  • تراشه اسنپدراگون ۸ الیت ۲ غول هوش مصنوعی خواهد بود

    توسط علی زمانی
    ۲۱/۰۲/۱۴۰۴
  • نی‌یر اتوماتا و پوچ‌گرایی باطنی

    توسط علی زمانی
    ۲۱/۰۲/۱۴۰۴
  • ساعت‌های سری گلکسی واچ ۸ دیگر کاملا دایره‌ای نخواهند بود

    توسط علی زمانی
    ۲۱/۰۲/۱۴۰۴
  • گلکسی S25 FE ممکن است با تراشه مدیاتک راهی بازار شود

    توسط علی زمانی
    ۲۱/۰۲/۱۴۰۴
  • راهنمایی و مزایای خرید اینترنتی طلا و جواهر

    توسط علی زمانی
    ۰۶/۰۳/۱۴۰۰
  • نقدو بررسی Xiaomi Poco F2 Pro (اختصاصی)

    توسط علی زمانی
    ۱۱/۰۹/۱۳۹۹
  • شرکت رایان پژوه پاسارگاد rpp.me کلاه بردار بزرگ دارای نماد اعتماد

    توسط علی زمانی
    ۲۵/۰۵/۱۳۹۸
  • راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان (خرداد ۱۴۰۰)

    توسط علی زمانی
    ۰۶/۰۳/۱۴۰۰
  • دنیای کلش : اولین سایت فروش اکانت کلن های بازی کلش آف کلنز ...

    توسط علی زمانی
    ۱۵/۱۱/۱۳۹۷
  • Avatar
    مهسا
    در
    ۲۵/۰۶/۱۴۰۳

    جدیدترین رندر آیفون ۱۶ پرو را در رنگ طلایی ببینید

    این مگه همون رنگ ...
  • Avatar
    Amir
    در
    ۳۱/۰۳/۱۴۰۳

    نقد و بررسی انیمه سینمایی وایولت اورگاردن

    سلام اگر جواب بدید ...
  • Avatar
    نیشیمیا
    در
    ۰۳/۰۸/۱۴۰۲

    ۱۰ قهرمان کودک محبوب دنیای انیمه

    عالی بود کیف کردم
  • Avatar
    اشکان
    در
    ۲۴/۰۱/۱۴۰۱

    پاساژ علاءالدین مرکز خرید گوشی یا مرکز کلاهبرداری از مشتریان!

    سلام آقای زمانی با ...
  • Avatar
    محمد
    در
    ۲۴/۰۱/۱۴۰۱

    شرکت رایان پژوه پاسارگاد rpp.me کلاه بردار بزرگ دارای نماد اعتماد

    برای من هم همین ...

تبلیغات

جدید ترین اخبار

  • ۲۳/۰۲/۱۴۰۴

    حاشیه نمایشگر گلکسی زد فولد ۷ باریک‌تر از S25 اولترا خواهد بود

  • ۲۱/۰۲/۱۴۰۴

    تراشه اسنپدراگون ۸ الیت ۲ غول هوش مصنوعی خواهد بود

  • ۲۱/۰۲/۱۴۰۴

    نی‌یر اتوماتا و پوچ‌گرایی باطنی

  • ۲۱/۰۲/۱۴۰۴

    ساعت‌های سری گلکسی واچ ۸ دیگر کاملا دایره‌ای نخواهند بود

  • ۲۱/۰۲/۱۴۰۴

    گلکسی S25 FE ممکن است با تراشه مدیاتک راهی بازار شود

  • ۱۷/۰۲/۱۴۰۴

    نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A56؛ میان‌رده‌ای پرمیوم

  • ۱۷/۰۲/۱۴۰۴

    هواوی در حال ساخت سنسور دوربین اختصاصی برای گوشی‌های خود است

  • ۱۷/۰۲/۱۴۰۴

    اپل روی ساخت آیفون ۱۹ ایر با نمایشگر بزرگ‌تر کار می‌کند

بیشترین امتیاز ها

رای 5 از zamani در نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A56؛ میان‌رده‌ای پرمیوم
رای 5 از anonymous در بررسی ساعت گلوریمی فلکس؛ واچ اولترا برای همه
رای 5 از anonymous در ۲۰ اقتباس برتر از بازی‌های ویدیویی؛ از لست آو آس تا فال‌اوت
رای 5 از anonymous در CMF PHONE 1 خلاقیت در عین سادگی خالصانه
رای 5 از anonymous در ۵ بازسازی ضعیف فیلم‌های ژاپنی در سینمای هالیوود

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

دیجی اطلس پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است دیجی اطلس بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. دیجی اطلس مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است.  دیجی اطلس نه تنها تلاش می‌کند در گام بعدی دامنه و تنوع نوشته‌هایش را با محوریت فناوری به عرصه‌های جدیدی از زندگی گسترش دهد بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با دیجی اطلس همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با دیجی‌اطلس فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

  • info@digiatlas.ir
  • آخرین

  • محبوب

  • دیدگاه ها

  • حاشیه نمایشگر گلکسی زد فولد ۷ باریک‌تر از S25 اولترا خواهد بود

    توسط علی زمانی
    ۲۳/۰۲/۱۴۰۴
  • تراشه اسنپدراگون ۸ الیت ۲ غول هوش مصنوعی خواهد بود

    توسط علی زمانی
    ۲۱/۰۲/۱۴۰۴
  • نی‌یر اتوماتا و پوچ‌گرایی باطنی

    توسط علی زمانی
    ۲۱/۰۲/۱۴۰۴
  • ساعت‌های سری گلکسی واچ ۸ دیگر کاملا دایره‌ای نخواهند بود

    توسط علی زمانی
    ۲۱/۰۲/۱۴۰۴
  • راهنمایی و مزایای خرید اینترنتی طلا و جواهر

    توسط علی زمانی
    ۰۶/۰۳/۱۴۰۰
  • نقدو بررسی Xiaomi Poco F2 Pro (اختصاصی)

    توسط علی زمانی
    ۱۱/۰۹/۱۳۹۹
  • شرکت رایان پژوه پاسارگاد rpp.me کلاه بردار بزرگ دارای نماد اعتماد

    توسط علی زمانی
    ۲۵/۰۵/۱۳۹۸
  • راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان (خرداد ۱۴۰۰)

    توسط علی زمانی
    ۰۶/۰۳/۱۴۰۰
  • Avatar
    مهسا
    در
    ۲۵/۰۶/۱۴۰۳

    جدیدترین رندر آیفون ۱۶ پرو را در رنگ طلایی ببینید

    این مگه همون رنگ ...
  • Avatar
    Amir
    در
    ۳۱/۰۳/۱۴۰۳

    نقد و بررسی انیمه سینمایی وایولت اورگاردن

    سلام اگر جواب بدید ...
  • Avatar
    نیشیمیا
    در
    ۰۳/۰۸/۱۴۰۲

    ۱۰ قهرمان کودک محبوب دنیای انیمه

    عالی بود کیف کردم
  • Avatar
    اشکان
    در
    ۲۴/۰۱/۱۴۰۱

    پاساژ علاءالدین مرکز خرید گوشی یا مرکز کلاهبرداری از مشتریان!

    سلام آقای زمانی با ...

حامیان و خانواده دیجی اطلس

خرید و فروش اکانت کالاف : کود زمان استور

آمارگیر وبلاگ

  • © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب دیجی اطلس تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
بنیان گذار، مدیریت ،طراحی قالب: علی زمانی