به تازگی یکی از طراحان گیمپلی بازی Halo Infinite برای کار در پروژهای جدید، به استودیوی گانفایر گیمز (Gunfire Games)، سازندهی عنوان Darksiders پیوسته است. برای جزئیات بیشتر این خبر با ما همراه باشید. آقای کولبی پین (Kolbe Payne) یکی از توسعهدهندگان صنعت بازی محسوب میشود که در چند سال گذشته به عنوان طراح مراحل و گیمپلی بر روی عنوان مورد انتظار Halo Infinite کار کرده است. این شخص به تازگی جدایی خود را از استودیوی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳Industries) اعلام کرد. وی قرار است در استودیوی گانفایر گیمز بر روی یک پروژهی نامشخص کار کند. هنوز مشخص نشده است که آقای پین در استودیوی گانفایر گیمز بر روی چه عنوانی کار خواهد کرد. این استودیو از سال ۲۰۱۵ به بعد، به طور مداوم هر ساله حداقل یک بازی جدید را منتشر کرده است. در سال ۲۰۱۵، بازی Darksiders 2: Deathinitive Edition و در سال ۲۰۱۶ نیز عنوان واقعیت مجازی Chronos منتشر شدند. همچنین در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی نیز به ترتیب عناوین From Other Suns و Darksiders 3 توسط این استودیو عرضه شدند. در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز به ترتیب شاهد عرضهی بازیهای Remnant: From the Ashes و Chronos: Before the Ashes بودیم. حال به نظر میرسد استودیوی گانفایر گیمز در حال کار بر روی پروژهی جدیدی است. این احتمال وجود دارد که پروژهی جدید گانفایر گیمز، نسخهی چهارم Darksiders باشد. با این حال، هنوز چیزی مشخص نیست و باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتری در این باره باشیم. اگر این استودیو به برنامهی سالانهی خود پایبند باشد، احتمالاً در آیندهای نزدیک اخبار تازهای از پروژهی جدید آن منتشر خواهد شد. در طول دو سال اخیر، برخی از افراد کلیدی در ساخت بازی Halo Infinite از این پروژه جدا شدند. این موضوع باعث نگرانی برخی از طرفداران مجموعهی Halo شده است. با این حال، ۳۴۳ اینداستریز به طرفداران اطمینان داده است که عنوانی شایسته را عرضه خواهد کرد. این بازی قرار است در پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی بر روی کنسولهای ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس، سری اس و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر شود.
به تازگی وبسایت خبری و تحلیلی سوپردیتا (SuperData) گزارش مالی خود از سال ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرد که بر اساس آن، بازیهای ویدئویی درآمدی بیش از ۱۳۹٫۹ میلیارد دلاری از فروش نسخههای دیجیتالی داشتهاند و این میزان به رشد بیش از ۱۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی اشاره دارد.
همچنین در گزارش سوپردیتا آمده است که تنها ۱۰ عنوان، بیش از ۳۴ درصد میزان درآمد ناشی از فروش بازیهای ویدئویی در سال ۲۰۲۰ را در اختیار داشتهاند. بر طبق این گزارش، درآمد کنسولها از فروش نسخههای دیجیتالی بازیها نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی با رشد ۲۸ درصدی همراه بوده است که ۵۸ درصد این بازار فروش مربوط به خردهفروشیهای ایالات متحده میشود. این گزارش حاکی از آن است که همهگیری ناشی از ویروس کرونا بر میزان فروش بازیهای کنسولی در ایالات متحده تاثیر زیادی داشته و بازیبازان را به این سمت سوق داده است.
بازی انحصاری کنسول نینتندو سوییچ یعنی Animal Crossing: New Horizons موفق شد رکورد بارگیری یک بازی کنسولی را به نام خود ثبت نماید. این عنوان از زمان عرضه در ماه مارس سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۵ میلیون نسخهی دیجیتالی به فروش رسانده و سود ۶۵۴ میلیون دلاری را تقدیم شرکت نینتندو کرده است.
عنوان Call of Duty: Modern Warfare یکی دیگر از پردرآمدترین بازیهای برتر سال ۲۰۲۰ بود و به لطف مدل تجاری ترکیبی آن از جمله بخش رایگان و بتلرویال Warzone، تعداد بازیبازان آن به صورت انفجاری افزایش یافتند. همچنین بسیاری از بازیبازان بخش Warzone نه تنها از پرداختهای درون برنامهای استفاده کردند بلکه اقدام به خرید نسخهی کامل Call of Duty: Modern Warfare نیز کردند.
البته بازیهای ورزشی و پر طرفدار به مانند FIFA و NBA 2K نیز در بازار فروش عناوین دیجیتالی نقش پر رنگی داشتند؛ چنانچه که در روزهای نخست همهگیری ناشی از ویروس کرونا، شاهد افزایش بیش از ۳۶ درصدی میزان فروش بازیهای ورزشی دیجیتالی بودیم.
بازیهای تک نفره و داستانی نیز در در طی سال ۲۰۲۰ عملکرد بسیار خوبی داشتند؛ برای مثال بازی اکشن و هیجانانگیز Doom Eternal یکی از پردرآمدترین بازیهای برتر سال ۲۰۲۰ با میزان فروش بیش از ۳ میلیون واحدی بود. این میزان فروش حدود سه برابر بیشتر از فروش بازی Doom در مدت مشابه سال ۲۰۱۶ به شمار میآید. همچنین عناوین موفق و انحصاری شرکت سونی یعنی The Last of Us 2 و Ghost of Tsushima تنها در ماه نخست عرضه، به میزان فروشهای ۲٫۸ میلیون و ۱٫۹ میلیون واحد دیجیتالی دست یافتند.
در میان بازیهای داستانی و تک نفره، عنوان Cyberpunk 2077 با این که در هفتههای پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه شد اما توانست در ردهی هشتم جدول ده بازی پر فروش دیجیتالی سال ۲۰۲۰ قرار گیرد و سود بیش از ۶۰۹ میلیون واحدی را برای شرکت سیدی پراجکت رد تنها از طریق فروش دیجیتالی به همراه داشته باشد.
همچنین درآمد بازیهای واقعیت-مجازی به لطف عرضهی بازی Half-Life: Alyx با رشد بیش از ۲۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ همراه شد. بازی موفق Half-Life: Alyx که با استقبال بالای بازیبازان همراه بود، توانست در شش ماه اول عرضهی خود بیش از ۱٫۹ میلیون نسخهی دیجیتالی را به فروش رساند و در همین مدت از میزان فروش دیجیتالی تمامی بازیهای واقعیت-مجازی بر روی پلتفرم رایانههای شخصی در سال ۲۰۱۹ نیز درآمد بیشتری کسب نماید.
در پایان شما میتوانید به جدول پر فروشترین بازیهای دیجیتالی سال ۲۰۲۰ توجه فرمایید:
عنوان بازی | رتبهی سال ۲۰۲۰ | میزان درآمد (میلیون دلار) |
Call of Duty: Modern Warfare | ۱ | ۱,۹۱۳ |
FIFA 20 | ۲ | ۱,۰۸۳ |
Grand Theft Auto V | ۳ | ۹۱۱ |
NBA 2K21 | ۴ | ۸۸۹ |
NBA 2K20 | ۵ | ۷۷۱ |
Call of Duty: Black Ops Cold War | ۶ | ۶۷۸ |
Animal Crossing: New Horizons | ۷ | ۶۵۴ |
Cyberpunk 2077 | ۸ | ۶۰۹ |
---|---|---|
Sims 4 | ۹ | ۴۶۲ |
Doom Eternal | ۱۰ | ۴۵۴ |
۱۰ قهرمان کودک محبوب دنیای انیمه
پاساژ علاءالدین مرکز خرید گوشی یا مرکز کلاهبرداری از مشتریان!
شرکت رایان پژوه پاسارگاد rpp.me کلاه بردار بزرگ دارای نماد اعتماد
فروشگاه کلاه برداری به نام ( آتاری ایران )