توسعه دهندگان از علت تمام نسل بعدی بودن بازی Avatar: Frontiers of Pandora میگویند
از جریان و قدرت انتقال سریع دادههای بازی گرفته تا طراحی جهانی گسترده و متنوع آن و هوش مصنوعی قدرتمند این عنوان، Avatar: Frontiers of Pandora قصد دارد تا کارهایی را انجام دهد که امکان انجام دادن آنها بر روی سخت افزارهای قدیمی و پلتفرمهای نسل قبل محیا نبوده است.
بیشتر بازیهای منتشر شده در حال حاضر عناوین میان نسلی (cross-gen) هستند. همانطور که انتظار میرفت این اتفاق معمولا در اواخر نسلها و در زمانی که کنسولها و پلتفرمهای نسل جدید معرفی میشوند رخ میدهد و بنابراین انتظار میرود تا حداقل یک سال دیگر نیز شاهد ادامهی همین روند و عرضهی بازیهای میان نسلی برای کنسولهای مختلف باشیم.
با این همه بازی مورد انتظار Avatar: Frontiers of Pandora، که در حال توسعه توسط کمپانی یوبیسافت (Ubisoft) میباشد، سال آینده منتشر خواهد شد و بر خلاف انتظارات تنها برای نسل بعدی پلتفرمها در دسترس قرار خواهد گرفت و برای ایکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ عرضه نخواهد شد. خب ممکن است که بسیاری سوال کنند که دقیقا چرا این چنین شده است؟ حال به گفتهی توسعه دهندگان این بازی در استودیوی یوبیسافت مسیو (Ubisoft Massive)، که اخیرا با رسانهی IGN مصاحبه کردهاند، بازی Avatar: Frontiers of Pandora از سخت افزار قدرتمند کنسولهای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و سری اس استفاده خواهد کرد تا کارهایی را انجام دهد که انجام آنها بر روی پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان قابل تصور نیست.
به عنوان مثال، در تریلر منتشر شده از این بازی مشاهده کردیم که تاکید بسیار زیادی بر روی مکانیک پرواز در دنیای بزرگ و گستردهی این اثر وجود دارد که به نظر میرسد که از نظر فنی به قدرت زیاد فنی کنسولهای جدید نیازمند است. مدیر و کارگردان خلاق این بازی، مگنوس ینسن (Magnus Jansén)، در این مورد صحبت کرد که با کنسولهای نسل جدید قابلیت این را دارند تا بر خلاف گذشته جزئیات بسیار بیشتری از محیط و اجسام مختلف در فاصلههای بسیار دور به نمایش بگذارند و از این نظر محدودیتی نخواهند داشت. وی در سخنان خود گفت : کنسولهای جدید به ما این اجازه را میدهند تا جزئیات اشیا و موارد حاضر در بازی را به شکل بسیار بهتری در این عنوان به نمایش در بیاوریم. همچنین باید بگویم که با استفاده از قابلیت رهگیری پرتو تیم ما قابل خواهد بود تا جلوههای بصری بی نظیری را در این اثر به ارمغان بیاورد و شما قادر خواهید بود تا از فاصلهای در حدود ۳ تا ۴ کیلومتر نیز با کیفیت بسیار بالایی جهان بازی و پویایی آن را نظاره گر باشید.
در همین حال، مدیر و کارگردان فنی برنامه نویسی این اثر، نیکولای استفانو (Nikolay Stefanov)، توضیح داد که امکان انتقال و ذخیرهی سریع دادهها و فایلهای بازی با سرعتی معادل چند برابر نسل قبل پلتفرمها نیز برای تولید یک جهان پویا و در عین حال بزرگ بسیار مهم و حیاتی بود. استفانو در ادامهی سخنانش گفت: در این بازی قرار است تا شما با سرعت بسیار زیادی بر فراز نقشهی گسترده و مناطق عظیم بازی پرواز نمایید. بنابراین باید بگویم که سرعت انتقال دادهها در یک زمان واحد به شدت مهم و حیاتی است تا بتوانیم درست در زمانی که بازیباز از یک منطقه به سوی منطقهی دیگری میرود تمام محیط جدید و محتویات آن را پردازش نماییم. در کل بهتر است که بگویم که افزایش بی نظیر سرعت انتقال دادهها یک مورد بسیار حیاتی است که در خلق جهانهای متنوع و پویا کمک بسیار زیادی به ما کرده است.
سایر توسعه دهندگان همچنین توضیح دادند که کار با سخت افزار جدید پلتفرمهای نسل بعدی به شدت به آنها کمک کرده است و همچنین این امکان را داده است تا بتوانند یک دنیای جهان باز و گسترده را به شکلی متفاوت از قبل طراحی کنند. توسعه دهندگان یوبیسافت مسیو همچنین تایید کردند که با ورود به نسل نهم و کار به طور انحصاری بر روی آنها محدودیتهای نسل قبلی را کنار زدهاند و توانستهاند تا سرعت بیشتری نیز در زمینهی ساخت یک بازی نسبت به قبل داشته باشند. ینسن تاکید کرد که افزایش سرعت انتقال دادهها به شدت به توسعهی این بازی کمک کرده است و به همین دلیل بازیبازان بدون شک از مواجه با جهان وسیع و پویای این اثر حیرت زده خواهند شد.
علاوه بر این، استودیوی یوبیسافت مسیو همچنین در حال انجام تغییرات و بهبودهای گستردهای در هوش مصنوعی و تعاملات با کاراکترهای غیر قابل بازی (NPC) موجود در این عنوان و موجودات حاضر در آن است که همین مورد باعث شده تا از سخت افزار قدرتمند کنسولهای نسل جدید بیش از پیش بهره ببرند. در این زمینه نیز ینسن گفت: حیات وحش، هوش مصنوعی، نحوهی ردیابی شما توسط حیوانات، نحوهی حمله آنها به شما و بسیاری موارد دیگر در این بازی نسبت سایر عناوین یکسان تغییرات گستردهای داشتهاند و بدون شک بازیبازان خودشان این تغییرات را در زمان انتشار این اثر به چشم خواهند دید.
در ادامهی مصاحبه استفانو نیز گفت: در این اثر شما شاهد رفتارهای متفاوتی از سوی جانوران مختلف خواهید بود. برای مثال زمانی که حیوانی قصد دارد تا به شما حمله کند خواهید دید که با استراتژی خاصی وارد عمل میشود و برای مثال اگر شما را با چند نفر دیگر ببیند ممکن است گروهی حمله کند و یا حتی در صورت تشخیص ناتوانی در مقابل شما از میدان بگریزد! همچنین این رفتارهای پویا فقط در حیوانات و حیات وحش بازی قابل مشاهده نخواهند بود و علاوه بر این در میان کاراکترهای غیر قابل بازی نیز رفتارهایی منطقی خواهید دید که بر اساس الگوریتم دقیقی انجام میشوند و بدون شک از پیشرفت هوش مصنوعی در این بازی هیجان زده خواهید شد.
بازی Avatar: Frontiers of Pandora در حال حاضر توسط استودیوی یوبیسافت مسیو در دست توسعه میباشد و قرار است تا طی سال آیندهی میلادی برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و سری اس و سرویس گوگل استدیا (Stadia) منتشر شود.
نظر شما همراهان همیشگی دیجی اطلس دربارهی این بازی چیست؟ به نظرتان این بازی میتواند تا وعدههایش را عملی کند یا خیر؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.
۱۰ قهرمان کودک محبوب دنیای انیمه
پاساژ علاءالدین مرکز خرید گوشی یا مرکز کلاهبرداری از مشتریان!
شرکت رایان پژوه پاسارگاد rpp.me کلاه بردار بزرگ دارای نماد اعتماد
فروشگاه کلاه برداری به نام ( آتاری ایران )