کارت RTX 3080 نمیتواند بازی The Medium را با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا کند
طبق بررسیهای اولیهی نسخهی رایانههای شخصی The Medium، به نظر میرسد که جدیدترین بازی استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) برای اجرا بر روی رایانههای شخصی به خوبی بهینه نشده است. طبق گزارش DSOGaming، دستگاههای مجهز به کارت RTX 3080 و دیگر قطعات قدرتمند نمیتوانند این عنوان را با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا کنند؛ حتی با رزلوشن ۱۰۸۰P.
به گفتهی DSOGaming، نسخهای که توسط بلوبر تیم و انویدیا (Nvidia) برای نقد و بررسی برای این وبسایت ارسال شده است، حتی با رایانههای شخصی قدرتمند نیز نمیتواند به نرخ فریم ثابت ۶۰ برسد. DSOGaming برای بررسی عملکرد نسخهی رایانههای شخصی The Medium از سیستمی با سخت افزار Intel i9 9900K، رم ۱۶ گیگابایتی DDR4/3800Mhz و کارت گرافیک RTX 3080 Founder’s Edition استفاده کرده است. همچنین لازم به ذکر است که ساختهی جدید بلوبر تیم از ویژگیهای رهگیری پرتو و DLSS نیز پشتیبانی میکند.
طبق آزمایش DSOGaming، بازی The Medium حتی بدون فعال کردن رهگیری پرتو و DLSS هم به صورت روان بر روی این سیستم اجرا نمیشود. اول از هر چیز، بازی هر چند وقت یکبار مکث میکند (مشکل Framepacing) و این مشکل در تمام اتاقهای بازی دیده میشود. لازم به ذکر است که نصب The Medium بر روی یک حافظهی SSD نیز کمکی به حل این مشکل نمیکند.
حالا به عملکرد بازی میرسیم. ظاهراً صحنههای زیادی در The Medium وجود دارند که حتی بدون رهگیری پرتو و در رزولوشن ۱۰۸۰ با تنظیمات High نیز نرخ فریم پایینتر از ۶۰ را نشان میدهند. هنوز مشخص نیست که منشا این مشکل چه چیزی است، اما قطعاً عملکرد معمولی بازی نباید تا این حد بد باشد. در نظر داشته باشید که هنوز حتی رهگیری پرتو نیز فعال نشده است.
جالب است بدانید که در برخی از صحنههای بازی، حتی با فعال کردن DLSS، اجرای بازی با کیفیت High و رزلوشن ۱۴۴۰P نیز عملکرد بازی پایینتر از ۶۰ فریم است. علاوه بر این، ظاهراً فعال کردن رهگیری پرتو تنها ۷ تا ۸ فریم بر روی عملکرد کلی تاثیر میگذارد. همانطور که گفته شد، بازی در برخی موارد حتی با تنظیمات High و رزلوشن ۱۰۸۰P نیز در رسیدن به نرخ فریم ۶۰ مشکل دارد.
حال با این که ممکن است تصور کنید که این عملکرد به دلیل سیستم Dual-Reality استفاده شده در The Medium است، اما باید به اطلاعتان برسانیم که طبق بررسیهای انجام شده، برخی از صحنههای Dual-Reality بازی با اعمال تنظیمات High، رهگیری پرتو، رزلوشن ۱۴۴۰P و قرار دادن DLSS بر روی حالت Quality، با نرخ فریم بیش از ۸۰ اجرا میشوند.
خوشبختانه به نظر میرسد که بلوبر تیم این گزارشات را دریافت کرده و از مشکلات عملکرد بازی باخبر است. پس انتظار میرود که در آینده شاهد انتشار بهروزرسانیهایی برای رفع این مشکلات باشیم.
بازی The Medium هماکنون بر روی کنسولهای ایکسباکس سری ایکس و سری اس و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
۱۰ قهرمان کودک محبوب دنیای انیمه
پاساژ علاءالدین مرکز خرید گوشی یا مرکز کلاهبرداری از مشتریان!
شرکت رایان پژوه پاسارگاد rpp.me کلاه بردار بزرگ دارای نماد اعتماد
فروشگاه کلاه برداری به نام ( آتاری ایران )