کارگردان Ninja Gaiden استودیوی جدیدی تاسیس کرده و به همکاری با ایکسباکس علاقهمند است
کارگردان سری بازیهای هیجان انگیز Ninja Gaiden، تامونوبو ایتاگاکی (Tomonobu Itagaki) با تاسیس یک استودیوی بازیسازی جدید به صنعت بازیهای ویدیویی بازگشته است.
در پستی که ایتاگاکی در صفحه فیسبوک (Facebook) خود منتشر کرده، از طرح جدید خود برای تاسیس استودیوی Itagaki Games رونمایی نموده است. همچنین وی در ادامه اعلام کرد که این استودیو هیچ ارتباطی با کارفرمایان و توسعه دهندگان سابقی که با آنها همکاری داشته، ندارد و کاملا جدید و تازه محسوب میشود.
وی در این پست منتشر شده از خود، نوشته است که طی چهار سال گذشته، در حال آموزش کار و پرورش جوانان مستعد بوده است، اما اکنون احساس میکند که علاقه دارد تا دوباره یک بازی جدید بسازد و شرکت تازه را به همین منظور تاسیس کرده است.
این طراح ۵۳ ساله و تیم توسعهی تحت رهبری وی، نزدیک به دو دهه توسعهی بزرگترین بازیهای شرکت تکمو (Tecmo) را بر عهده داشتند، از جمله سری بازیهای Dead or Alive و همچنین ریبوت سری Ninja Gaiden برای پلتفرم ایکسباکس.
با این حال، ایتاگاکی بعد از انتشار بازی Ninja Gaiden 3، با کارفرمای خود درگیر مشکلاتی شد که در نتیجه باعث ترک استودیو توسط وی و همچنین شکایتی مبنی بر ۱ میلیون دلار پاداش و حقوق تسویه نشده، گردید.
پس از جدایی از کارگردانی، ایتاگاکی استودیوی والهالا (Valhalla Game Studios)، استودیوی سازندهی عنوان Devil’s Third برای کنسول Wii U، را تأسیس کرد. در سال ۲۰۱۷، او از سمت مدیریت خود در این استودیو استعفا داد و نقش مشاور شرکت را بر عهده گرفت.
بازی Devil’s Third توانست تا تمرکز ایتاگاکی را از روی ایکسباکس برداشته و معطوف به سایر پلتفمها نماید. با این حال بد نیست که بدانید حتی آن بازی نیز در ابتدا قرار بود به عنوان انحصاری ایکسباکس ۳۶۰ عرضه شود.
بخاطر موفقیتهای ایتگاکی در طراحی و کارگردانی بازیهای Ninja Gaiden و Dead or Alive 3، وی توانست تا نام خود را به عنوان یکی از طراحان برتر صنعت بازیهای ویدیویی ثبت نماید و به نوعی خود را همیشگی کند.
اخیرا ایتاگاکی در پاسخ به این سوال که آیا فکر میکند در آینده دوباره با مایکروسافت (Microsoft) همکاری کند، گفت که از پیوستن به شریک قدیمی خود بسیار خوشحال خواهد شد و همچنین برای وی افتخار است تا دوباره با مایکروسافت همکاری نماید.
وی در فیسبوک خود نوشت: دوباره با سوالاتی که در دو دههی پیش از شیموس بلیکلی (Seamus Blackley)، طراح اصلی ایکسباکس، پرسیدم شروع میکنم. در آن زمان، من از شیمون سوال کردم که آیا شما اطمینان دارید که پلیاستیشن ۲ را شکست خواهید داد؟ و او گفت بله. ایکسباکس کنسولی بسیار قوی است و با آن میتوانیم برتری خود را اثبات کنیم. به همین دلیل من به او اعتماد کردم و در واقع برای ده سال بازیهایی انحصاری برای ایکسباکس توسعه دادم. ۲۰ سال از آن زمان میگذرد و حالا من شرکت خودم را با نام ایتاگاکی گیمز (Itagaki Games) تاسیس کردهام که نه مثل تکمو (Tecmo) است و نه شبیه به (Valhalla). با این حال هنوز هم برای ایکسباکس احترام قائلم و همکاری با آنها برای من یک افتخار است.
طی ماههای اخیر، ایکسباکس به صورت کاملا واضح، تمایل خود را برای به دست آوردن و تصاحب یک توسعه دهندهی بازی آسیایی، به ویژه یک استودیوی ژاپنی، در موارد مختلف ابراز کرده است
طبق گزارش بلومبرگ (Bloomberg) در نوامبر سال ۲۰۲۰، ایکسباکس در حالی که به جستجوی استودیوهایی برای خرید در ژاپن ادامه میدهد، با چندین شرکت و استودیوی کوچک و بزرگ ژاپنی وارد مذاکره شده است. همچنین اخیرا برخی شرکتهای ژاپنی مدعی شدهاند که مایکروسافت با پیشنهادهای هنگفتی به سراغ آنها آمده است و به شدت به دنبال خرید یک استودیوی ژاپنی مناسب میباشد.
همانطور که اکثریت میدانیم مایکروسافت در نسل نهم بسیار قدرتمندتر از نسل قبل ظاهر شده است و همچنین در حال حاضر توانسته است تا در کشور رقیب اصلی خود، ژاپن، نیز رشد پیدا کرده و با ارائهی سرویسهای خوب و بهتر نسبت به رقبای خود بازیبازان متعددی را جذب نماید. در مجموع میتوان گفت که با رشد روز افزون مایکروسافت و همینطور تصاحب استودیوهای جدید، رقابت در نسل نهم به شدت جذاب و دیدنی خواهد شد و هر چه رقابت بیشتر باشد، عناوین بهتری توسعه مییابد و به نفع بازیبازان خواهد بود.
نظر شما در این باره چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.
۱۰ قهرمان کودک محبوب دنیای انیمه
پاساژ علاءالدین مرکز خرید گوشی یا مرکز کلاهبرداری از مشتریان!
شرکت رایان پژوه پاسارگاد rpp.me کلاه بردار بزرگ دارای نماد اعتماد
فروشگاه کلاه برداری به نام ( آتاری ایران )